Over ons

De communicatie van tegenwoordig is niet meer te vergelijken met die van vroeger. Bevond jouw familie zich aan de andere kant van de wereld? Dan wist je vroeger dat het nog maanden kon duren voordat je ze weer sprak. Tegenwoordig is het anders: met één Skype-telefoontje kun je videobellen met je familieleden, zonder al teveel vertraging en in een goede beeldkwaliteit.

Ook voor bedrijven verandert de manier waarop ze met hun doelgroepen communiceren. Hing de lokale slager vroeger in het dorp nog een reclamespandoek op, tegenwoordig probeert hij hoog te ranken in Google door te scoren op zoekwoorden waar zijn doelgroep in de online zoekmachine op zoekt. Steeds vaker vervangt online communicatie dan ook de vertrouwde offline communicatie.

Internet marketing belangrijker dan ooit tevoren

Om terug te komen op het voorbeeld van zo-even: de lokale slager is niet het enige bedrijf dat via Google zijn doelstellingen probeert te bereiken. Het aankooptraject van de consument speelt zich steeds vaker online af en het is als onderneming dan ook slim om hier op in te spelen. Een klant kan echter alleen een aankoop verrichten, als hij of zij eerst op je website belandt.

En daarom wil je dat je website goed gevonden wordt in zoekmachines zoals Google. Er zijn verschillende specialistische methodes om dit te realiseren, waarvan zoekmachine optimalisatie, content marketing en linkbuilding het belangrijkst zijn. Ook een goed webdesign is van belang om klanten die eenmaal op je website zijn aanbeland, zo snel mogelijk richting een aankoop te leiden.

Speelt jouw sociale leven zich online af?

Net zoals mensen steeds vaker online in contact komen met bedrijven, komen ze ook online in contact met andere mensen. Dit komt met name door de enorme aanwas van social media en aanverwante apps, die gebruikers in staat stellen hun leven door middel van foto’s en video’s te delen met anderen en nieuwe connecties te maken.

Hoewel Facebook en Twitter nog altijd een belangrijke rol spelen in het online landschap, lijkt het erop dat de toename van gebruikers in Nederland en Europa al enige tijd is gestagneerd. Andere apps – zoals Snapchat en Instagram – zijn aan een stevige opmars bezig die vooralsnog niet tot een einde lijkt te komen. Social media marketing wordt hierdoor voor veel bedrijven steeds belangrijker.

Dating en relatie: de online mogelijkheden zijn eindeloos

Nu online communicatie tussen mensen onderling steeds laagdrempeliger wordt, geldt dit logischerwijs ook voor de dating- en relatiemarkt. Online zijn steeds meer relatieplatforms te vinden waar mensen met soortgelijke interesses of hobby’s elkaar kunnen ontmoeten. Sommige websites gebruiken ook geavanceerde algoritmes om te berekenen of er sprake is van een match tussen twee personen.

Het beste datingplatform is dus afhankelijk van jouw individuele wensen en behoeften. Wil jij foto’s van anderen kunnen bekijken vanaf het moment dat je met ze in gesprek gaat, of hecht jij in de beginfase meer waarde aan het uitdiepen van elkaars innerlijk? Wat je wensen ook zijn: je hebt in 2016 de keuze uit een breed aanbod relatiewebsites en handige apps op je telefoon.