Bovenaan in Google

Sta jij met jouw bedrijf bovenaan in Google bij de zoekresultaten? De kans dat jouw antwoord daarop bevestigend is, is erg klein. Het is immers erg lastig om een dergelijk resultaat te behalen. Sommige mensen zullen zich ook afvragen of het wel belangrijk is om hier op te letten en hier aandacht aan te besteden. Dat is zeker wel het geval. Kijk maar eens naar de manier waarop jij zelf te werk gaat als je een bepaald product of een dienst op internet op wilt zoeken. Wat doe je dan? Voor 90% van de mensen betekent dit dat zij naar Google gaan en daar een zoekterm in gaan voeren. Vervolgens kijken zij naar de resultaten die bovenaan in Google staan. Vaak worden alleen de eerste paar links bekeken en heel soms klikken mensen nog eens door naar de tweede bladzijde met zoekresultaten, maar heel vaak zal dit niet gebeuren. Er wordt eerder een nieuwe zoekterm ingevoerd dan dat men doorklikt naar de volgende pagina’s met resultaten. Bovenaan in Google staan, of in ieder geval bij de eerste tien resultaten, is dan ook zeker van belang om goed gevonden te worden op internet.

Hoe kom je bovenaan in Google?

Hoe zorg je er nu voor dat je bovenaan in Google komt te staan, dat je een hogere positie weet te bereiken dan je nu hebt? Daarvoor zijn verschillende manieren, maar de techniek van het linkbuilden speelt daarbij wel een belangrijke rol. Wat is linkbuilding nu? Dit is een techniek die berust op het feit zoekmachines het belangrijk vinden hoe vaak er door andere webpagina’s naar jouw pagina verwezen wordt, hoe vaak zij een link naar jouw site plaatsen. In het verleden gold: hoe meer verwijzingen, hoe hoger je kwam te staan. Zo kon je dus bovenaan in Google komen te staan door ervoor te zorgen dat op zoveel mogelijk websites een link naar jou stond en hierdoor ontstonden er zelfs sites die enkel met dit doel bestonden. Nu is het zo dat zoekmachines natuurlijk ook niet dom zijn en dit werd al snel opgemerkt en meegenomen in de algoritmes die de ranking bepalen. Nu werkt het dan ook zo dat niet alleen de hoeveelheid links belangrijk is, maar ook de kwaliteit van de content van de pagina waar ze op staan. Is er geen of slechte content? Dan zul je niet ergens bovenaan in Google komen te staan, maar zal het er juist voor zorgen dat je een langere score krijgt.

Schakel een professional in

Er komt dus nog wel wat kijken bij linkbuilding en het is daarom ook zeker niet iets waar je zelf even mee aan de slag zou moeten gaan. Hoe pak je het dan aan als je bovenaan in Google wilt komen te staan? Dan neem je contact op met professionals op dit gebied, zoals 1 Good Designer. Zij weten alles wat er speelt op het gebied van linkbuilden en zij kunnen er daardoor als geen ander voor zorgen dat jij een goede score hiermee weet te behalen. Maak je gebruik van hun diensten, dan zal het zeker lukken om bovenaan in Google te komen of in ieder geval bij de top tien. Zij kunnen je meer vertellen over het belang van:

  • inhoud die ter zake doet
  • sociale media
  • een goede aansluiting met marketingactiviteiten
  • een gedegen SEO strategie

Ga dus nooit zomaar zelf aan de slag, dit mag dan voordelig zijn, maar het kan ook tot de verkeerde resultaten leiden. Wil jij effectief met linkbuilden aan de slag gaan om bovenaan in Google te komen, dan maak je het best gebruik van de expertise van 1 Good Designer.